reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Magdaléna Jánošíková

Magdaléna Jánošíková

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Autor je plný konštruktívnej sily. ... ale iba ráno. A nikdy neformuluje myšlienky ráno. A taktiež je autor dislektik a gramatický anarchista. Napriek tomu mám slušné vzdelanie. Týmto chcem vniesť do povedomia aj problém dislexie a hlavne povzbudiť kolegov dislektikov. Áno, rozčúlite pár ľudí. Ale otvorením akejkoľvek debaty a formuláciou názoru získate neúmerne viac. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Malá krajina, veľké ryby a myšlienkové hybridy

Magdaléna Jánošíková

Malá krajina, veľké ryby a myšlienkové hybridy

Dve veci, ktoré ma zarazili na voľbách. Zarazili asi preto, lebo som im nevenovala toľko pozornosti a predsa si ju zaslúžili.

  • 1. apr 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Imaginatívne svety Roberta F.

Magdaléna Jánošíková

Imaginatívne svety Roberta F.

Obviňovanie zo scientólogie mi zozačiatku prišlo tak absurdné, že som mu nemohla venovať ani pozornosť. Najskôr som to považovala za preklep tlačového. Oveľa viac ma trápili premierove argumenty, že človek, ktorý koketuje s judaizmom alebo budhizmom, tu nemá čo hľadať. To je obyčajné potlačovanie rovnosti náboženstiev a v demokratickej spoločnosti je táto rétorika neprípustná. Následné masírovanie informácie o scientológoch, ktoré len podčiarkovalo odtrhnutosť od reality tohto vykonštruovaného konfliktu, však začalo predsa len ukazovať aké je duševné rozpoloženie premiéra.

  • 19. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
Polnočný komentár

Magdaléna Jánošíková

Polnočný komentár

Na túto poznámku je už trochu neskoro...ale predsa... Od rána do večera obraňujú manželstvo, mužov, ženy a ich deti. Čo si pod tým predstavujú? Z tých vágnych výrazom mi je úplne jasné, že to nie je obraz rómskej rodiny. Prečo to v tomto kontexte ani raz nezaznelo?

  • 9. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 462x
  • 3
Štátotvorné ticho slovenské

Magdaléna Jánošíková

Štátotvorné ticho slovenské

Bolo to ešte na strednej škole, keď minister vnútra, Róbert Kaliňák, mával košeľou Hedvigy Malinovej pred kamerou a mne prvý krát v živote neprišiel dejepis ako hŕba nepraktických, nepredstaviteľných, nereálnych blbostí. Hedvigina košeľa bola pre mňa prvou pomôckou pre predstavenie si monsterprocesu. Hoci odsúdená mala byť len jedna, bolo to dostatočne monster... Mala som pocit, že mi celá tá situácia snaží vsugerovať mi realitu, ktorá neexistovala a okolie na mňa naliehalo, že to tak je a len tomu nerozumiem. Bol to taký zvláštny pocit bezradnosti sprevádzaný stratou schopnosti komunikovať. Vtedy sa to pripisovalo môjmu dospievaniu. Ale teraz sa ten pocit vrátil...

  • 3. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 782x
  • 7
Folklór v exile

Magdaléna Jánošíková

Folklór v exile

Po prečítaní päťsto strán o helenistických múdrach židovských kódexov, narýchlo spísanej eseje, ktorá sa vzápätí vracia s jediným komentárom "Could we meet tomorrow morning and discuss it?" (hmmmm) a korzovaní medzi knižnicami - v jednej obťažujem knihovníčky rozmaznanými požiadavkami a v ďalšej sa vteľujem to tejto služobníckej role - po tomto všetko sa večer nechcem ani omylom rozprávať o ničom intelektuálnom. Naopak, chcem cítiť niečo autentické sprevádzané pocitmi vynikajúcimi sa z normálu. Ani omylom nehovorím o láske a duševnej pohode. Práve naopak, potrebujem, aby mi niekto dvihol adrenalín. A nič vám nedvihne adrenalín lepšie ako vlastná rodina a vlastná krajina.

  • 10. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
reklama
SkryťZatvoriť reklamu